Review: Essence eyebrowpencil

Weet je wat ik belangrijk vind in een look? Wenkbrauwen. Ze geven vorm aan je gezicht en je bepaalt er je gezichtsuitdrukkingen mee.
Vandaag ga ik aan jullie een wenkbrauwpotlood van essence laten zien.
Ik laat jullie het verschil zien met en zonder iets te doen met mijn wenkbrauwen, wat een verschil het dus kan maken.

Ik heb de ‘eyebrow designer’ in de kleur 04 Blonde, hoewel ik niet blond ben vind ik deze kleur wel goed voor mezelf.
Als ik een bruin potlood gebruik is het vaak te hard en krijg ik al snel een heel strenge look.
Bij mensen met zwart haar wordt ook vaak aangeraden om geen zwart wenkbrauwpotlood te gebruiken maar een donkerbruin.

Om je wenkbrauwen bij te kleuren kan je kiezen voor potlood of poeder. Zelf heb ik tot nu toe enkel nog maar potlood gebruikt en ik vind het heel fijn werken. Zoals jullie kunnen zien is dit een lichtbruin kleurtje.
Er zit ook een borsteltje aan de dop waarmee je het potlood kan uitwerken en vervagen indien nodig. Dat is altijd een leuke bonus!

Je kan zelf heel goed de intensiteit bepalen met dit potlood. Druk je wat harden krijg je iets meer pigment, als je het heel zacht wil houden kan dit ook perfect met dit potlood. De onderste swatch is niet uigeveegd maar gewoon zachter aangebracht.

Hier kan je het verschil al goed zien bij mijn wenkbrauwen.
Zoals je kan zien heb ik als ik er niets mee doe een aantal plekjes waar minder haar zit, vooral aan de aanzet en aan het uiteinde.
Dit corrigeer ik door bij te kleuren waar nodig.

Hieronder zie je links met en rechts zonder. Een strakke wenkbrauw maakt je oogopslag zo veel mooier vind ik!

En hier heb ik ze allebei gedaan met het potlood.
Ik vind het potlood erg fijn, het is wat aan de zachte kant, maar dat vind ik juist wel prettig.
Je kan de kleur goed opbouwen en het blijft goed zitten doorheen de dag.

Dit wenkbrauwpotlood is van essence en dus verkrijgbaar bij het kruidvat voor de kleine prijs van €1,89.

Tekenen jullie je wenkbrauwen bij of vinden jullie het niet de moeite? Zo ja, met poeder of potlood?

Liefs,
Jana

5 gedachtes over “Review: Essence eyebrowpencil

  1. Pingback: Look: Winged Eyeliner | BeautyNailsJana

Geef een reactie

