Easter nail art

Morgen is het Pasen! Daar horen natuurlijk ook paasnagels bij! Bij mij roept Pasen de gedachte van chocolade-eitjes in de tuin gaan zoeken bij me op, bij jullie ook? Bij ons was het traditie, en als het zonnetje scheen moest je nog snel zijn dat je ze allemaal zou vinden, anders waren ze natuurlijk gesmolten. Toen ik heel klein was deed ik de eitjes allemaal in mijn mandje om ze erna er terug uit te kunnen gooien op het gras. Dat vond mijn broer natuurlijk niet zo grappig, maar mijn mama die het filmde des te meer! Nu op naar de nagels.

Ik ben begonnen met deze pastelkleurtjes, dat past gewoon bij Pasen en de lente. De kleuren die ik gebruik zijn:

Roze: Essence – Free Hugs
Geel: Catrice – London C01
Paars: Catrice – Lucky In Lilac
Groen: NYC – Mint Macaroon
Wit: Hema – 809

Als eerste heb ik  als basiskleur de minst dekkende kleuren gebruikt. Ik had op voorhand al in mijn hoofd welke kleuren ik waar wou hebben. De gele kleur is de minst dekkende, die heeft 3 laagjes nodig om te dekken, de andere maar 2.

Dan heb ik met tape de helft van mijn nagels afgeplakt. Zo krijg je een strakke lijn, je moet er alleen wel heel zeker van zijn dat je basiskleuren voor 100% droog zijn, anders ga je die met de tape er mee aftrekken en dat wil je natuurlijk niet. Ik heb een nachtje gewacht maar na een uurtje wachten kan je ook gewoon verder gaan.
Je plakt de helft dus af met tape. Het gedeelte waar geen tape zit ga je lakken met de andere kleur, dan trek je de tape er meteen af, zo krijg je het mooiste resultaat.

Om het wat meer Pasen te maken heb ik nog witte stipjes toegevoegd met een dottingtool. Ik ben begonnen met stipjes te zetten over de lijn waar de 2 kleuren elkaar raken en heb van daaruit verder gewerkt.

Zo, dit zijn mijn paasnagels. Als ik naar ze kijk word ik meteen vrolijk door al de kleurtjes en stipjes.

Gingen jullie vroeger ook paaseitjes rapen?

Liefs,
Jana

 

12 gedachtes over “Easter nail art

Geef een reactie

