Essence – Kajal Pencil – White

Laatst was ik in het kruidvat en ik was op zoek naar een oogpotlood dat mijn ogen groter maakt en me meteen een frissere en wakkerdere blik geeft. Als eerste keus had ik een potloodje van Catrice in mijn gedachten, die er speciaal voor bedoeld is en meer een huidskleur heeft. Toch wel jammer dat er nog maar 1 potloodje was en dat hij al gebruik en vies was.. Dan maar op zoek naar een andere. Ik vond geen andere in een huidskleur dus ben ik maar voor wit gegaan, ondanks dat het soms een beetje hard kan staan en een beetje onnatuurlijker kan ogen. Zo kwam ik uit bij Essence Kajal Pencil in White.

Het goede nieuws is wel dat omdat hij dus wit is, hij ook perfect is als basis voor oogschaduw om het echt te laten ‘poppen’. Een beetje zoals de NYX eyeshadow pencil in Milk. In bloggerland zal je hier vast al wel van hebben gehoord. Ik kan niet vergelijken of hij daarvoor evengoed werkt maar ik heb wel het gevoel dat mijn oogschaduws beter blijven zitten als dat ik enkel oogschaduwbasis gebruik.

Het potloodje is vrij romig maar wel echt goed wit. Hij pakt erg goed op de waterlijn en je kan hem ook een beetje opbouwen. Als je hem met een lichte hand aanbrengt is hij wat subtieler maar ga je een paar keer heen en weer is hij echt wit! Ik vind dat juist wel fijn dat ik voor beide looks kan gaan, voor overdag vind ik de subtiele manier perfect.

Enkel mascara.

Hier heb ik hem aangebracht. Het kan dus nog wel subtieler maar voor op de foto wou ik dat je goed het effect kan zien. Zo close-up ziet het er wel een beetje vreemd uit maar vanaf dat je een beetje afstand neemt valt het niet zo op dat je je waterlijn hebt aangezet. Dit kan je zien op de foto’s hieronder.

Het effect is mooi en net wat ik zocht.
Hij blijft wel niet de hele dag zitten. Na een aantal uurtjes merk ik dat hij toch grotendeels weg gesleten is, maar bij mij blijven potloodjes nooit echt goed zitten op mijn waterlijn.

Dat hij niet de hele dag perfect blijft zitten kan ik hem wel vergeven. Hij is immers multi-functioneel (als basis onder oogschaduw)  en de prijs zal het hem zeker niet maken! Hij kost namelijk nog geen euro. Voor 99 cent is deze al van jou! Er zijn nog meer kleuren, waaronder ook de zwarte die ik heb maar die vind ik veel minder fijn als deze witte. Misschien hebben ze ondertussen de formule een beetje aangepast? 🙂

Gebruiken jullie een oogpotlood om je ogen groter te laten lijken?

Liefs,
Jana

4 gedachtes over “Essence – Kajal Pencil – White

Geef een reactie

